Ależ to pachnie! - czyli wakacyjne trzymanie diety mimo pokus

Ależ to pachnie! - czyli wakacyjne trzymanie diety mimo pokus

2021-08-04

Utrzymanie diety w czasie wakacji może wydawać się wręcz niemożliwe. Nie jest jednak tak trudne jakby się to mogło wydawać, jeśli poznasz najczęstsze błędy żywieniowe popełniane w czasie wakacji. Sprawdź, co może utrudniać przestrzeganie zasad zdrowego odżywiania i co możesz zrobić, aby nie popełniać błędów.

Najczęstsze błędy żywieniowe popełniane w czasie wakacji

Czy zdarzyło Ci się powtarzać, że zaczniesz przestrzegać diety dopiero po wakacjach, ponieważ wcześniej nie ma to sensu? Jeśli tak to nie jesteś jedyną osobą, która jest przekonana o tym, że przestrzeganie zasad zdrowego odżywiania w czasie wakacji jest bardzo trudne lub wręcz niemożliwe. Wcale nie musi takie być! Sprawdź, jakie są najczęstsze błędy dietetyczne popełniane w czasie wakacji.

Nieregularne posiłki

Prawdopodobnie w czasie wakacji rzadziej przebywasz w domu, ponieważ chcesz skorzystać z pięknej pogody. Stawiasz na aktywność na świeżym powietrzu, organizujesz weekendowe wypady za miasto, spędzasz czas nad pobliskim jeziorem itp. Zdarza się, że mocno cierpi na tym regularność Twoich posiłków. Brakuje Ci czasu na robienie zakupów, przygotowywanie posiłków i sprzątanie po nich. Dlatego stają się one nieregularne, a śniadanie, czy obiad zastępowane jest niezdrową przekąską.

W dłuższej perspektywie czasu taka nieregularność wpłynie negatywnie na Twoje samopoczucie i masę ciała. Dlatego, jeśli wolisz przeznaczyć czas wolny na korzystanie z uroków lata dobrym rozwiązaniem, może okazać się zamówienie diety do domu.

Dzięki temu, że catering dietetyczny dowiezie zdrowe posiłki pod drzwi Twojego domu, zyskasz cenny czas, który będziesz mógł przeznaczyć na wakacyjne aktywności jednocześnie, dbając o szczupłą sylwetkę!

Tłuste potrawy z grilla

Czy zaliczasz się do osób, które zamiast gotować w domu wolą „wrzucić coś na ruszt” i zjeść ciepły posiłek z grilla na łonie natury? Potrawy z grilla mogą być zdrowe jednak tylko pod warunkiem, że wybierzesz odpowiednie produkty. Niestety, najczęściej zamiast nich na grillu pojawiają się karkówki, kiełbasy itp. polewane tłustymi sosami, które nie sprzyjają utrzymaniu prawidłowej masy ciała.

Gofry, lody i inne słodkie pokusy

Ciężko oprzeć się pokusie kupienia gofra, czy loda, gdy na każdym kroku widzisz kolorowe budki, w których sprzedawane są te kuszące słodkości. Niestety fakt, że zawierają spore ilości cukru, bitej śmietany, polewy czekoladowej itp. nie sprawia, że ich jedzenie nie sprzyja utrzymaniu prawidłowej masy ciała.

Jak utrzymać dietę mimo wakacyjnych pokus?

Utrzymanie diety w czasie wakacji wcale nie musi być takie trudne. Co powinieneś zrobić, aby utrzymać dietę mimo wakacyjnych pokus?

  • Znajdź sposób na regularne posiłki! Jest to bardzo ważne, ponieważ ich nieregularne spożywanie może prowadzić po dłuższym czasie do rozregulowania metabolizmu, a nawet niedobór żywieniowych. Jeśli masz z tym problem z pomocą może przyjść catering dietetyczny, który dowiezie zdrowe posiłki prosto pod drzwi Twojego domu!
  • Odżywiaj się zdrowo nawet w czasie podróży! Być może Twoje wakacyjne błędy żywieniowe wynikają z faktu, że nie masz pomysłu na to, jak zadbać o dietę w czasie podróży. Pamiętaj, że zdrowe posiłki możesz zapakować na wynos i zabrać ze sobą w dowolne miejsce. Mogą być to np. kanapki z pełnoziarnistego pieczywa z dużą ilością warzyw, batony zbożowe z owocami i orzechami, czy sałatki. Jeśli nie masz pomysłu, jak przygotować zdrowe posiłki na wynos z pomocą może przyjść dieta pudełkowa.
  • Znajdź zamienniki dla tłustych potraw z grilla! Zamiast karkówki, kiełbasy itp. możesz „wrzucić na ruszt” mięso z kurczaka, indyka, rybę lub szaszłyki warzywne dla osób na diecie wegańskiej.
  • Postaw na zdrowsze wersje lodów i gofrów! Nikt nie powiedział, że raz na jakiś czas nie możesz zjeść lodów, czy gofrów. Najlepiej, jednak jeśli wybierzesz takie, które pozwolą Ci na rozkoszowanie ich smakiem bez obaw o dietę. W tym celu postaw na sorbety, a także lody i gofry bez kalorycznych dodatków (m.in. polewy, bitej śmietany, cukru pudru, posypki). W przypadku gofrów wybieraj te z dużą ilością owoców (koniecznie świeżych).
Pokaż więcej wpisów z Sierpień 2021
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel