2020-08-18
Efektownie prezentujące się na brzuchu mięśnie stanowią obiekt wielu marzeń i westchnień. Uzyskać go oczywiście nie jest łatwo i wymaga to poświęceń, ale nie jest to też absolutnie nieosiągalne. Zbudować sześciopak można w każdym wieku, trzeba tylko przestrzegać diety i regularnie ćwiczyć. Jakie są niezawodne sposoby na najszybsze wyrzeźbienie mięśni brzucha i czy decydując się na catering dietetyczny można ten proces wspomóc?

Ćwiczenia na wszystkie partie mięśni 

Wśród mięśni brzucha wyróżnić można poprzeczne, proste i skośne. Kluczem do zbudowania sześciopaka jest równomierne zadbanie o rozbudowę ich wszystkich. Ćwiczenia mające na celu rozbudowę mięśni brzucha bardzo łatwo można wykonywać w domu. Jednym z nich są klasyczne brzuszki, podczas wykonywania których powinno się pamiętać, że odcinek lędźwiowy ciała musi dotykać podłoża również w momencie wykonywania ruchu do przodu. 

Muskulaturę wzmacnia także unoszenie nóg nad ziemię. Polega ono na położeniu się z wyprostowanymi nogami i dłońmi schowanymi pod pośladkami lub położonymi wzdłuż ciała na ziemi. Następnie należy napiąć mięśnie brzucha i podnieść obie nogi równo tak, żeby tworzyły z podłożem kąt 90 stopni. Podnoszenie i opuszczanie muszą być wykonywane jak najwolniejszymi ruchami. 

Popularny rowerek stanowi kolejny element treningu, jaki można wykonać w domu bez żadnego sprzętu. Poprawnie wykonuje się go leżąc na podłodze i naprzemiennie podnosząc lewy łokieć do prawego kolana oraz prawy łokieć do lewego kolana. Warto do codziennej rutyny włączyć także plank z opuszczaniem bioder i świecę. 

Jak zredukować tkankę tłuszczową ćwiczeniami? 

Wysiłek fizyczny nie powinien obejmować wyłącznie ćwiczeń na mięśnie brzucha, trzeba bowiem również spalić tkankę tłuszczową, by je odsłonić. W tym celu wprowadza się służący redukcji tłuszczu trening cardio. Wśród aktywności pobudzających przemianę materii i spalających nadmiar tłuszczu znajdują się sporty walki, pływanie, bieganie, jazda na rowerze, aerobik i wymagające dużej ilości biegania sporty zespołowe (np. koszykówka). 

Najskuteczniejsze jest połączenie treningu cardio i na mięśnie brzucha w ramach jednej sesji. Cardio powinno zajmować wówczas 25 minut, natomiast część na brzuch – 20 minut. Taki zestaw ćwiczeń należy powtarzać przynajmniej trzy razy w tygodniu. Trzeba również włączyć do niego ćwiczenia rozwijające całe ciało, ze szczególnym naciskiem położonym na nogi, barki i ręce. 

Dieta – podstawa sukcesu 

Trening jest tylko dodatkiem, najważniejszą część budowy sześciopaka stanowi tak naprawdę odpowiednia dieta. Najbardziej istotnym jej elementem powinno być białko znajdujące się w każdym posiłku, ponieważ to ten makroskładnik jest budulcem dla mięśni. Należy wybierać proteiny chude i dobrej jakości, zarówno pochodzenia roślinnego, jak i zwierzęcego. Na każdy kilogram masy ciała powinny przypadać  1,2 – 2,2 grama białka w celu zbudowania sześciopaka. 

Węglowodany powinno się jeść w takiej ilości, w jakiej zostaną one spalone, aby nie magazynowały się w postaci tkanki tłuszczowej. Należy wybierać węglowodany złożone i jak najmniej przetworzone, takie jak kasza gryczana, ryż brązowy oraz płatki owsiane. Dostarczanie mniejszej ilości węglowodanów sprawi, że metabolizm zostanie usprawniony, a tkanka tłuszczowa ulegnie szybszemu spalaniu. Dieta redukcyjna o ujemnym bilansie kalorycznym i spożywanie niewielkich porcji posiłków o stałych porach stanowią klucz do odsłonięcia przykrytych tłuszczem mięśni. 

Catering dietetyczny metodą na sześciopak? 

Najłatwiej zadbać o odpowiednią dietę można zamawiając catering dietetyczny. W ofercie znajduje się np. specjalna dieta 6-pack. W jej składzie nie znajdują się żadne zbędne, kaloryczne dodatki, takie jak sól, cukier czy kaloryczne sosy. Cukry proste dostarczane są wyłącznie w postaci owoców, a całkowicie wykluczono wieprzowinę, nabiał, pszenicę i strączki. 

Odrzucenie tych produktów w cateringu dietetycznym sprawia, że retencja wody podskórnej zmniejsza się, co pozwala na odsłonięcie mięśni. Dieta ta jest przeznaczona właśnie dla osób trenujących siłowo i chcących poprawić wizualnie swoją sylwetkę. Podstawowym założeniem tego jadłospisu jest pozbycie się wody zgromadzonej pod skórą. Można skorzystać również z innej oferty cateringu dietetycznego i zdecydować się na dietę low carb – bardzo niska podaż węglowodanów także wyraźnie poprawia wyrzeźbienie mięśni!
Pokaż więcej wpisów z Sierpień 2020
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel