Tak smakuje zdrowie

TAK SMAKUJE ZDROWIE

W okresie jesienno-zimowym szczególnie ważne jest zadbanie o odpornośc organizmu. Poznaj trzy najważniejsze zasady, które pomogą wzmocnić odporność Twoją i Twoich bliskich.

Teraz przy podwójnym zamówieniu na min. 30 dostaw otrzymasz aż 16% rabatu:

PRAWIDŁOWE ODŻYWIANIE

Twoja dieta powinna bezwzględnie zawierać optymalny bilans odżywczy. Nie powinno w niej zabraknąć takich składników odżywczych jak: witamina C (występuje m.in. w: dzikiej róży, natce pietruszki, czarnej porzeczce, papryce, chrzanie), która wzmacnia ściany naczyń krwionośnych włosowatych, przez co zwiększa odporność błon śluzowych na zakażenia, witaminy A (występuje m.in. w: marchwi, szpinaku, czerwonej papryce, sałacie, brzoskwiniach, śliwkach i wiśniach, D (m.in. w: łososiu, śledziach, makreli) i E (występuje m.in. w: olejach roślinnych, roślinach strączkowych, produktach pełnoziarnistych, jajach, maśle), które pobudzają produkcję śluzu chroniącego nabłonek dróg oddechowych, oraz cynk (mięso, jaja, wątroba, ryby, nasiona dyni, słonecznika, otręby pszenne, kiełki pszenicy, a także cebula, czosnek) i żelazo (m.in. w: chude mięso wołowe i wieprzowe, żółtka jaj, kakao).

CODZIENNY RUCH

Nie zapominaj o aktywności fizycznej. Aby cieszyć się doskonałym zdrowiem powinno się ćwiczyć co najmniej 3 razy w tygodniu przez 30–60 minut. Spróbuj wybierać taki sposób aktywności, np. bieganie, pływanie, jazda na rowerze, aby tętno osiągało wartość powyżej 130 uderzeń na minutę. Jeśli pogoda dopisuje - zdecyduj się na aktywność na świeżym powietrzu. Warto codziennie maszerować, np. w drodze do lub z pracy.

ZDROWY SEN

Przemęczony organizm jest niestety podatniejszy na infekcję. Nie wolno zarywać nocy, a także nie dosypiać. Zapotrzebowanie dorosłego człowieka na sen wynosi ok. 8 godzin na dobę. Kiedy śpimy "głęboko" wzrasta liczba limfocytów w organizmie. Warto podkreślić, że powinno się wypoczywać w całkowitej ciszy i ciemności, gdyż tylko wtedy w szyszynce wydziela się melatonina, odpowiedzialna za m.in. prawidłowy rytm dobowy i poprawne funkcjonowanie układu odpornościowego. Skontaktuj się z nami - nasz dietetyk chętnie pomoże w doborze odpowiedniej kaloryczności.

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel