3 nawyki żywieniowych, które pozwolą Ci schudnąć

2020-08-21
3 nawyki żywieniowych, które pozwolą Ci schudnąć
Wbrew pozorom odchudzanie jest łatwe. Ale trzeba znać kilka zasad, którym podlega proces utraty masy ciała, by nie stał się on katorgą i nieustanną restrykcją. Co jest ważne podczas odchudzania? Oto 5 najważniejszych reguł-nawyków, które pomogą przez nie przejść.

Woda.

Odchudzanie bez właściwego nawadniania organizmu to dla organizmu bardzo trudna sytuacja, a do tego niezdrowa i kompletnie niefunkcjonalna dla ciała człowieka. Podczas procesów metabolicznych, jakie mają miejsce w trakcie redukowania masy ciała woda jest czynnikiem niezbędnym. Jednocześnie jest ona potrzebna do życia naszemu układowi nerwowemu, układowi pokarmowemu do funkcjonowania… Jednym słowem, woda jest podstawą dla naszego życia. Dlatego też zwłaszcza podczas tak wymagającego okresu dla ciała, jakim jest odchudzanie, nie może jej zabraknąć. Wypijaj średnio 1,5-2 litry wody dziennie w regularny sposób, a zrobisz dla organizmu coś dobrego i wspomożesz proces odchudzania. Pamiętaj, że jeśli decydujesz się na catering dietetyczny, to kwestia nawodnienia w dużej mierze leży po Twojej stronie – musisz zadbać o to, by wypijać odpowiednią ilość wody, zaś catering zadba o to, by Twoja dieta (pod kątem posiłków stałych) dopełniała Twoją drogę po lepszą sylwetkę i lepsze zdrowie.

Aktywność fizyczna. 

Oczywiście za pomocą samej diety czy też dzięki cateringowi dietetycznemu można się odchudzić. Ale pamiętaj, że Twoje ciało to nie tylko tkanka tłuszczowa, ale też chociażby mięśnie. Są one swoistymi spalarniami energii, a im mięśni więcej, tym wyższa wartość naszej spoczynkowej przemiany materii. Dlatego warto zadbać o to, żeby w trakcie odchudzania ubywało tkanki tłuszczowej, a nie mięśniowej. Pomoże w tym regularna aktywność fizyczna, zwłaszcza trening oporowy, który w przeciwieństwie do wysiłku typu cardio promuje rozwój tkanki mięśniowej i zmniejsza ryzyko jej utraty.

Indywidualnie dobrane kalorie.

Choć Twoja koleżanka schudła skutecznie na diecie 1500 kcal, to nie oznacza wcale, że i dla Ciebie taka wartość kaloryczna jest odpowiednia. Kluczem do udanego i zdrowego odchudzania jest indywidualne wyliczenie zapotrzebowania kalorycznego – bowiem każdy z nas charakteryzuje się inną jego wartością! Zależy ono od takich czynników, jak wiek, płeć, masa ciała, wzrost, poziom aktywności fizycznej, a nawet stosowane używki oraz ogólny stan zdrowia. Tym bardziej, jeśli odchudzasz się pierwszy raz w życiu, nie rób tego na własną rękę, by nie zrobić sobie krzywdy. Zaufaj dietetykowi, bądź też usłudze, jaką jest catering dietetyczny – gdzie także masz możliwość kontaktu z dietetykiem i skonsultowania z nim swoich potrzeb.

Niezależnie od tego, jaki rodzaj diety w fit cateringu wybierzesz – czy to będzie 
Zdrowa dieta na co dzień czy też Dieta ketogeniczna – tak naprawdę najważniejsze w skutecznym odchudzaniu są właśnie kalorie i to one muszą być prawidłowo dostosowane.
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel