Jak uniknąć nocnego podjadania?

2020-09-16
Jak uniknąć nocnego podjadania?

Metabolizm można bardzo wydatnie przyspieszyć poprzez regularne ćwiczenia oraz odpowiedni jadłospis. Niestety, wysiłki te łatwo zaprzepaścić poprzez nocne podjadanie. Nawyk ten przyczynia się do większego wzrostu masy ciała niż posiłki spożywane za dnia. Niekontrolowane przybieranie na masie to jednak tylko jedna wada takiego postępowania – w ten sposób ryzykujemy gorszą jakość odpoczynku, gdyż organizm przez całą noc będzie musiał trawić zjedzony pokarm. 

Jedz więcej i nie podjadaj

Jednym ze sposobów na uniknięcie nocnego podjadania jest zadbanie o codzienne spożywanie kolacji. Jej pomijanie jest błędem, stanowi ona równie ważny posiłek co pozostałe. Powinno się spożywać jej odpowiednią porcję i o właściwej porze – najlepiej na trzy, maksymalnie cztery godziny przed pójściem spać. Błędem jest jedzenie ostatniego posiłku o ustalonej godzinie, niedostosowanej do rytmu dobowego. Tym samym przed położeniem się do łóżka zaczyna doskwierać głód, co prowokuje właśnie do nocnego podjadania. 

Skuteczne rozwiązanie na nocne podjadanie stanowi catering dietetyczny. Dieta pudełkowa pozwala bowiem na usystematyzowanie rytmu dobowego. Kolacja jest gotowa do spożycia natychmiast, a porcje są idealnie dostosowane do indywidualnych zapotrzebowań klienta. O poranku otrzymuje się posiłki przeznaczone na cały dzień, które dzięki właściwemu zbilansowaniu i zawartości pełnowartościowych produktów dodają energii i zapobiegają jedzeniu w nocy. 

Zapewnienie organizmowi pożywnych pokarmów w kilkugodzinnych odstępach i pokrycie całodobowego popytu na kalorie sprawia, że ten nie domaga się jedzenia późnym wieczorem. Osoby próbujące odchudzać się na własną rękę często popełniają ten błąd, że za bardzo redukują kalorie w diecie, co skutkuje właśnie nocnymi napadami głodu. To kolejny argument przemawiający za zamówieniem diety pudełkowej w celu zaprzestania nocnych wycieczek do lodówki. 

Woda dla zmniejszenia głodu

Zdarza się, że z głodem mylone jest pragnienie. Przed sięgnięciem po przekąskę powinno się wypić szklankę wody. Pozwoli to poczuć się pełniejszym i bardzo możliwe, że ochota na zjedzenie czegoś minie. Warto trzymać butelkę wody przy łóżku, by nie musieć iść po nią do kuchni, gdzie pokusa sięgnięcia po jedzenie będzie trudna do opanowania. 

Nie tylko kolacja pomaga w powstrzymaniu nocnych napadów głodu, ale także śniadanie. Pierwszy posiłek w ciągu dnia pozwala na ustabilizowanie poziomu cukru we krwi i uregulowanie apetytu. Warto wprowadzić w ramach śniadania produkty pełno zbożowe, pozytywnie wpływające na wymienione aspekty. 

Ważny krok w zwalczaniu złych nawyków można wykonać podczas codziennych zakupów. Wystarczy nie kupować niezdrowych przekąsek i unikać tych produktów, na które nachodzi wieczorami największa ochota. Jest to kolejny problem, którego można uniknąć poprzez zamówienie cateringu dietetycznego. W ramach takiej diety otrzymuje się bowiem wyłącznie posiłki przeznaczone do spożycia w ciągu dnia zgodnie z zapotrzebowaniem, więc nawet jeśli wieczorem pojawi się ochota na niezdrową przekąskę, to takiej nie będzie w zasięgu ręki. 

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel