Drugie śniadanie na masę - co warto spożywać?

2019-12-23
Drugie śniadanie na masę - co warto spożywać?

Rozwinięta masa mięśniowa to marzenie większości osób trenujących na siłowni, a tym bardziej większości mężczyzn. Jak jeść, szczególnie jeśli chodzi o drugie śniadanie, by to co zjadamy sprzyjało wzrostowi mięśni? W końcu drugie śniadanie to posiłek zazwyczaj jedzony w pracy – a więc w biegu i na szybko.

 

Oto lista produktów, które są idealne na błyskawiczny posiłek w ramach drugiego śniadania:

Serek wiejski z warzywami – serek wiejski i twaróg to podstawowe elementy diety na masę przynajmniej u tych osób, które bez obaw mogą i chcą jeść nabiał. Przetwory mleczne są bogatym źródłem białka, a ich powszechność sprawia, że w każdej chwili łatwo po nie sięgnąć. Na drugie śniadanie – jak znalazł! Warto wypróbować serek wiejski z paskami warzyw, kiełkami, a także dodatkiem pestek lub nasion.

Jogurt typu skyr z owocami – jogurt skyr różni się od zwykłego jogurtu naturalnego tym, że… jest przyjazny budowaniu masy mięśniowej! Zawiera średnio 2 razy więcej białka w porcji, niż jogurt naturalny. A w połączeniu z pokrojonymi owocami (albo w koktajlu) smakuje naprawdę dobrze. Szybki, prosty i sycący deser na drugie śniadanie? Czemu nie!

Koktajl proteinowy na mleku lub napoju roślinnym – wszelkie koktajle z dodatkiem skoncentrowanego źródła białka w postaci odżywki białkowej – to codzienność osób budujących masę mięśniową. Warto jednak przygotowywać je z dodatkiem mleka lub napoju roślinnego – wtedy smak jest jeszcze lepszy, a szklanka mleka lub napoju roślinnego to jeszcze dodatkowe kilka gramów białka w porcji.

Sałatka z rybą – ryby to bardzo zdrowe źródło łatwo przyswajalnego białka i jest go w nich około 15-20 gramów na 100 g! Tym bardziej warto skierować ku rybom swoją uwagę, ponieważ te puszkowane cechują się obecnie bardzo dobrą jakością, a prostota ich użycia przekonuje do tego, że można korzystać z nich w ramach drugiego śniadania. Wystarczy wymieszać tuńczyka z puszki z pokrojonymi warzywami, dodać do tego pieczywo lub ugotowany wcześniej ryż/makaron i voila!

 

Czy w rozwoju masy mięśniowej może pomóc catering dietetyczny?

Oczywiście! Po pierwsze, fit catering dzięki usłudze oferującej także konsultację z dietetykiem, pomoże Ci dobrać właściwą kaloryczność diety. Jak wiadomo, w rozwoju masy mięśniowej nie chodzi tylko o dużo białka, ale przede wszystkim o odpowiednią ilość kalorii w diecie – odpowiednią, czyli zwiększoną w stosunku do dziennego standardowego zapotrzebowania. Tylko wówczas, jeśli będziesz jeść więcej kalorii, niż Twój organizm potrzebuje, będziesz cieszyć się większą masą mięśni – gdyż nadwyżka kalorii w menu „pójdzie” w ich rozrost. Po drugie – oczywiście białko. Catering dietetyczny to świetny sposób na to, by zapewnić sobie niewielkim wysiłkiem komfort menu bogatego w ten ważny dla budowania mięśni makroskładnik. Możesz sprawić sobie nawet specjalnie dedykowaną do rozwoju masy dietę (Dieta Masa), której menu jest idealnie skomponowane pod względem jakości i ilości białka oraz kalorii.

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel